söndag 12 augusti 2007

Att (inte) känna glädje

Idag har varit en lite märklig dag. En dag som jag på sätt o vis egentligen sett fram emot, en dag som blev som planerat, en dag som borde gjort mig glad. Jag kan säga att jag haft roligt idag, men jag kan inte känna det. Har funderat på det ett tag, att min förmåga att känna glädje är starkt reducerad. Saker som i vanliga fall gör mig glad gör inte det längre. Jag kan koppla på ett smil för "syns skull", men jag känner inte glädjen, den når inte fram dit den ska. Det är en väldigt läskig känsla, och jag hoppas naturligtvis att den går över, men det har varit såhär väldigt länge nu när jag tänker efter...

Har promenerat fram o tillbaka en del idag, men ingen regelrätt träning.

Dagens matsedel:
Frukost: Grovmacka med keso och kalkon, fil med müsli.
Lunch: Felix/Findus/whatever Kyckling- och broccolipaj med sallad och avocado.
Mellis 1: Banan.
Mellis 2: Banan.
Middag: Kycklinggryta med paprika, lök och sparris (nytt recept - ingen hit) med vit fiberpasta.
Kvällssnacks: Ett glas vitt vin, en jordgubbsshot, ca 10 salta pinnar och 15 cashewnötter.
Nattamad: Nektarin.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt... Du får väl försöka hitta andra saker som glädjer dig istället.. Tycker annars att det är väldigt bra att dagarna går som du planerat, det tyder på disciplin. Hoppas att denna otäcka känsla går över snart!

Anonym sa...

Sofie - Tack!