onsdag 18 juli 2007

Jag ska bli en yogis

Ja nu ska jag försöka ge yogan en allvarlig chans, o inte bara prata om det... det ger liksom inte så mycket resultat. Jag tänker inte överdriva o säga att jag ska yoga varje morgon, men om jag kan göra det kanske 2 gånger per vecka så vore det en jättebra start!
Så sagt o gjort... imorse - rise and shine - o fram med yogamattan! 20 min yoga i form av solhälsningar och stående övningar. (Jag har en DVD som har olika avsnitt med bla solhälsningar, stående, sittande, liggande övningar...) Det är ingen piece of kaka men det kan ju som sagt bara bli bättre från kylskåpsutgångsläget!

Maten har också gått ganska bra idag, fick ett sug på eftermiddan.... det är rätt drygt att äta lunch vid 12 o sen jobba till kl 18 o inte få mat igen förrän man kommer hem efter det. Nu brukar jag iofs ha färdiga matlådor i frysen som jag tar fram då så jag slipper ställa mig o laga mat, men ändå... hungry!
Även om man kanske ska försöka låta bli att äta så fort man blir sugen så tycker jag nog att det finns värre alternativ än fullkornsskorpor (utan något på alltså, jag är sjukt svag för ost så det är bäst att hålla sig borta från det...) och frukt!
I "vanliga fall" hade jag nog kunnat vräka i mig typ ett paket digestive om det funnits i närheten... helst med ost... mmm smarrigt! (bara skojade)

Jag lyckades också ta mig i kragen (efter att ha kommit hem, ätit o lagt mig tillrätta i soffan) och komma ut på en timmes rask promenad. Men nu är jag trött o behöver sova! Godnatt!

Dagens matsedel:
Frukost: Fullkornsmacka med keso och makrill, fil med müsli och hallon.
Mellis: Banan.
Lunch: Fullkornspasta med kyckling/grönsaksröra + sallad. Nektarin.
Mellis: 3 fullkornsskorpor, en banan, en nektarin. (Det blev en lååång eftermiddag mellan lunch o middag...)
Middag: Lasagne med köttfärs/keso/spenat + sallad o tomat.
Kvällsfika: Jordgubbssmoothie gjord på frysta jordgubbar och vaniljyoghurt. Sjukt gott! Mmmmums!

Inga kommentarer: