söndag 22 juli 2007

Cykelträning till beachen

Jajamensan, mera sol idag! Så då tog jag cykeln till stranden (som sagt ca 7 km enkel väg, ganska backigt) och det var väldigt skönt med lite sol. Låg o jäste (och försökte göra mig så osynlig som möjligt) och läste favorittidningen Topphälsa. Har du inte läst Topphälsa tycker jag att du ska prova ett prenumerationserbjudande som de har, förstås med en present på köpet - och jag vågar nästan garantera att du inte blir besviken på tidningen!
Ganska skönt att cykla också faktiskt, dock inte världens bekvämaste sadel på den här cykeln, men man kan ju inte få allt.
Försökte hålla mig till växel 3-5 (av 5 st) nästan hela vägen, utom precis mot slutet av nån dryg backe då jag gav upp o tog 2:an en liten bit. Mest en fix idé, men det ger ju lite extra träning för benen, när man ändå håller på!

Dagens träning: alltså 60 min cykling.

Dagens matsedel:
Frukost: Fil med müsli och hallon, en grovmacka med ett kokt ägg och lite kaviar.
Lunch: Grönsaks- och kesowrap på stranden (en liten fullkornstortilla fylld med chilikeso och hackade grönsaker i form av sallad, gurka, tomat, paprika och majs). Nektarin.
Mellis: Banan innan cykelfärd hemåt. Nektarin efter hemkomst.
Middag: Pasta/kasslergratäng (innehåll: vit fiberpasta, kassler, broccoli, blomkål, paprika, soltorkad tomat, laga lätt, sambal oelek, lite ost på toppen - skjuts in i ugnen! färdig!) Nektarin till efterrätt. Ja, jag gillar nektariner!
Kvällsfika: Jordgubbs/banansmootie (frysta jordgubbar, en banan, ca 1 dl vaniljyoghurt, lite vatten - mums!)

Nu har jag frysen full med matlådor från helgens matlagning, perfekt att ta till när man inte har tid/orkar laga mat! (vilket innebär ungefär alla vardagar...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Läste tidigare inlägg på din blogg och beundrar dig något otroligt! Jag ser fram emot att följa dig på din väg mot målet och stöttar dig gärna! :) Med din träning och den nyttiga mat du äter borde det inte gå annat än bra, det gäller bara att inte ge sig!! Lycka till! :)