fredag 13 juli 2007

This is me... now

Jag har varit tjock hela mitt liv, mer eller mindre. Släkten består till stor del av överviktiga och jag har alltid känt mig "stor". Egentligen har jag aldrig känt mig bekväm med mig själv, men det kan naturligtvis inte enbart skyllas på vikten, men det har begränsat mig otroligt mycket genom livet. Mer än tom jag själv kan ana skulle jag tro.

Det finns ständigt med i bakhuvudet och jag har många många gånger tackat nej till något som jag tänkt att jag hade velat göra om jag inte varit tjock... typ. Om jag sen väl hade velat göra det om jag varit inte-tjock, det vet man ju inte.

För ett par år sen kom jag i ett bra flow och gick ner ca 25 kilo, blev inte smal men väl så "smal" som jag någonsin varit, men kände mig betydligt mer bekväm med mig själv. Sen dess har livet bjudit på många törnar och sömnlösa nätter och det ena har lett till det andra o här sitter jag nu igen med i stort sett alla kilon tillbaka. Och egentligen vet jag inte hur det har gått till, de har som berömt "smugit sig på"...
Och livet blir ju inte direkt lättare när man släpar på mer än nödvändigt!

Livet är fullt av omstarter och varendag måndag och morgon är en ny dag med nya möjligheter. Dock händer det alltid något under veckans/dagens gång o så är det kört igen. Därför behöver jag en riktig omstart, där inga undanflykter är godkända. Jag vill göra det här för min egen skull! Jag måste bli bättre på att faktiskt tänka på mig själv och vad som kan få mig att må bra/bättre... Livet är uppenbarligen nåt man måste jobba sig igenom, det är bara att inse fakta...

Vill du vara med på min resa är du välkommen att stötta mig (vill du bli stöttad tillbaka ställer jag självklart upp), vill du bara sparka på någon som redan ligger kan du surfa vidare, det är inget tvång att läsa denna bloggen... för den är nämligen i första hand för min egen skull!
Så det så!

Inga kommentarer: