lördag 14 juli 2007

Idag är första dagen av resten av mitt liv

... eller vad man nu brukar säga. Det finns ingen anledning att vänta till "måndag" eller "ny månad" för en nystart, har jag bestämt mig så börjar jag nu. Nog för att jag redan känner för att ge upp o gå o köpa en godispåse ikväll o börja om på måndag igen, men där har jag varit alltför många gånger, nu är det bara att visa vad man går för...

Första dagen har gått bra än så länge, vaknade till strålande solsken imorse och drog fram yoga-mattan och genomförde precis som jag föresatt mig ett 50 min yogapass till en DVD. Jag är inget yoga-freak, men jag tror att jag nog skulle må bra av det om jag gav det en ärlig chans, och det ska jag försöka göra nu.
Annars gillar jag mer träning där man gör helt slut på sig och svettas floder, typ spinning eller box... Yoga är ju jobbigt, det är inte det, men man blir inte "slut" på samma sätt. Eller jag blir inte det, eftersom jag inte är tillräckligt duktig/smidig/engagerad för att ta ut mig till max som kanske andra som kan det gör... Iaf, jag tror att yoga skulle vara bra för mig i det långa loppet, för att öva upp smidighet och lära mig att varva ner o fånga nuet.
Nån som har positiva erfarenheter av yoga att dela med sig av?

Efter yogan o frukost tog jag cykeln till stranden. Ca 7 km enkel väg och ganska mycket backar, eftersom jag gillar spinning har jag gett mig den på att jag ska försöka cykla lite "på riktigt" också. Det var lite småjobbigt i somliga backar, men jag fick ju ta ett dopp o svalka mig direkt när jag kom fram!
Det var årets första bad/strandbesök för mig, och det var riktigt skönt. Nästa år hoppas jag kunna ligga på stranden utan att skämmas över mig själv... fel, nästa år ska jag ligga på stranden utan att skämmas över mig själv! =)

Dagens matsedel: (för att sätta lite press på mig själv att verkligen tänka på vad/när/varför jag äter)
Frukost: Osötad grovmacka med keso o makrill i tomatsås, fil med müsli och en banan.
På stranden: Banan och äpple. (jag vet att det inte är bra att inte äta ordentligt till lunch, men nu blev det så eftersom jag inte hade nåt annat med mig)
Middag: Vit fiberpasta med citron/basilikakyckling
Mellis: Sportknäcke med keso och makrill
Kvällsfika: Fruktsallad; banan, äpple, apelsin.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har också tagit tag i min vikt och behöver gå ner en väldig massa kilon.
Såg att du skrivit nåt om vit pasta, var finns det att köpa?
Blev glad när jag läste det, är nämligen ett stort pasta-fan och vill kunna fortsätta att äta det under min "kur".
//R

Anonym sa...

Anonym: Lycka till med ditt projekt, om du vill kan vi hjälpas åt?!
Den vita fiberpastan har jag köpt i nån "välsorterad mataffär" som det så fint brukar heta, jag minns faktiskt inte var, men i en "vanlig" affär iaf... Den jag har heter ZETA Fusilli (lila förpackning) Fibra Bianca 10% fiber. Sägs ha 25% mer fiber än genomsnittet för fullkornspasta. Jag har dock inte nåt emot fullkornspasta, kände bara för att prova nåt nytt...

Anonym sa...

Hej igen!
Ja, det vore roligt att hjälpas åt.

Ahh, Zeta, det är ju ett känt märke. Ska kolla i mataffären (tyvärr inte så välsorterad).

Lycka till, du också!!

//R
http://photo.sprayblog.se