torsdag 19 juli 2007

Du är vad du äter

Började ännu en dag med lite yoga, 15 min den här gången och "liggande övningar". Som sagt, jag tror att det är bättre än ingenting. Ikväll har jag också varit på ett F&S sommarpass utomhus 60 min, denna gången var det molnigt och vi fick även en avsvalkande regndusch mot slutet.

Det börjar ta slut på lunchboxar i frysen så jag tror att jag ska försöka kocka ihop nåt i helgen. Har dock lite dålig fantasi... Nån som har nåt tips?

Ikväll har jag roat mig med att se på Du är vad du äter, jag gillar verkligen såna här mat-/hälso-/tjockisprogram på tv. Skulle nästan kunna säga att jag är besatt av det. Och jag skulle verkligen vilja bli instängd sådär nånstans där det piskades på med träning och hälsosam mat ett antal veckor - jag tror tom att jag skulle tycka att det var roligt! Ett träningsläger där någon peppar mig att träna hela tiden, det skulle vara grymt... Jag antar att jag är en sån som skulle uppskatta att ha en personlig tränare, men för det första vet jag inte ens om det finns möjlighet till det i den här stan o sen tror jag inte att jag skulle vara beredd att lägga ut pengarna för det...
Behöver jag tillägga att jag är en hängiven passmänniska på gymmet? Det där med att styrketräna på egen hand är inte min grej, men jag älskar att bli peppad...

Ok nu låter det som att jag är värsta träningsfreaket, men ni fattar vinken. Jag tycker det är underbart att träna, men det var ännu underbarare för 20 kg sen om man säger så... ni fattar. Det är inte alltid piece of kaka att känna sig som ett kylskåp.
By the way så tycker jag också att det är underbart att ligga i soffan o göra nada...

En annan liten "dröm" har också varit att åka till USA o jobba på ett "fat camp" en sommar, detta var en dröm som föddes när jag hade gått ner 30 kg i vikt för ett par år sen. Då var jag verkligen peppad, hade fått upp ögonen för träning och var nog hög av känslan "det nya jaget" gav mig... (20 av dess kg har jag lagt på mig igen...)
Jag tänker komma tillbaka dit! Det är värt så mycket mer än att ge efter för nåt löjligt sug...

Give me strength!

Dagens matsedel:
Frukost: Fullkornsmacka med keso och makrill, fil med müsli och en banan.
Lunch: Laxpytt (lax, paprika, squash, hericot verts, potatis), en halv banan och en nektarin.
Mellis: Grovmacka med keso och paprika.
Middag: Kasslergratäng (med fullkornspasta, kassler, broccoli, soltorkade tomater) + sallad.
Kvällsfika: Nektarin.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: