måndag 23 juli 2007

Det finns trevliga kunder också

Hade precis en söt liten dam inne i butiken, som först under tiden jag höll på att fixa med hennes betalning berömde "mina fina naglar" och undrade var jag hade fixat dem... hemma i badrummet med en fil och genomskinligt nagellack sa jag - natural beauty!
Och sen innan hon gick så konstaterade hon att "du kan inte vara från Övik va?" (surprise!). Men hon tyckte det var bra att det kommer sörlänningar till Övik också, det behövs "så det är bra att du stannar kvar!"

Söttant. Det behövs lite uppmuntran ibland också, speciellt eftersom jag vet att jag kommer att få stångas med kunden från i fredags senare i veckan igen...
En tidsödande och tankekrävande grej som behövde fixas innan semester är klar idag iaf - check!

1 kommentar:

Angela sa...

Tack för dina ord :-) Ja, livet är tufft, men det är bra mycket tuffare utan sina vänner...! ;-( Jag bor i Y-town ;-)
Läste om din fredagskund via länken i detta inlägget...Jag lider med dig! Man hade ju varit tacksam om man fått veta orsak och om man kunde rätta till det i sådana fall...! Människor alltså...Kramar!