lördag 21 juli 2007

Det är härligt med sommar... eller?

Plats: Vid datorn, i soffan.
Sysselsättning: Kollar/lyssnar på Rapport på tv.
Väder: Soligt o somrigt.
Humör: Sådär.
Gjort: Varit på stranden några timmar (ganska molnigt fram o tillbaka där), städat, längtat, funderat, promenerat, varit på jobbet, lagat mat.
Planer: Soffan, Fritz o jag...
Konstaterande: Det är skönt med sommarväder, men...
Bäst idag: En sväng på stranden.
Sämst idag: Lördagkväll.

En sväng till stranden med S idag, där var det dock ganska molnigt fram o tillbaka men ändå skönt när solen kom fram mellan varven. Har känt mig väldigt ovanligt pigg idag, vet inte om det har att göra med min "avsockring" som jag påbörjade i måndags, om det har så snabb effekt så var det verkligen välbehövligt... och om det har någon annan orsak så var det hursomhelst välkommet. Piggheten har bla fått konsekvenser i form av en städad lägenhet, en timmes promenad och påfyllda matlådor.

Jag har sagt det förr, men helgerna är liksom inte riktigt min grej... sommarhelgerna är ännu värre, för på sommaren är det ju meningen att man ska ha kul och vara ute och umgås med vänner och bekanta. Det såg jag inte minst under min promenad ikväll, folk som sitter ute o grillar eller spelar kubb o skrattar. Jag vill också skratta och ha roligt. Och när man går till jobbet en lördagkväll bara för att man inte har nåt bättre för sig, då är det nog dags att börja fundera... och ja, jag funderar.
Men nu är det bara att bita ihop. När jag har klarat av den här helgen har jag hela fyra (!!) helger på raken framför mig där jag faktiskt har något att se fram emot. Tre av dem här vet jag dessutom att jag kommer ha sällskap, bara det!
Och efter dessa helger kan man nästan säga att sommaren är slut...

Jag kan varmt rekommendera ett recept på Kyckling med cashewnötter på thailändskt sätt som jag provade ikväll, mycket gott - och fyra matlådor i frysen.
Snart är det Sommarkrysset, Gry får bli mitt sällskap för ikväll. Sen tänkte jag se en av filmerna som börjar kl nio, får se om det är nåt att ha...

Trevlig lördagkväll alla ni som har nåt för er!

Inga kommentarer: