tisdag 24 juli 2007

Ovanligt pigg

Jag har känt mig ovanligt pigg (jämfört med hur extremt orkes- och energilös jag känt mig tidigare) de senaste dagarna, kan det vara den bättre och sockerfria kosten som redan märks av? Det låter ju otroligt om man känner skillnad efter bara några dagar, men samtidigt kan jag säga att jag minns inte sist jag hade så här mycket energi flera dar på raken...
Hursomhelst är det skönt att känna sig lite piggare, det är lättare att motivera sig själv att "keep it up" då också, både vad gäller att låta bli att slentrianäta och att motionera!

Idag har jag dock känt mig lite småhungrig mest hela dan, men det är ju inget man dör av... bara man låter bli att äta bara för ätandets skull! Och det har jag lyckats med, jag måste ju redovisa allt jag äter så då är det bäst att tänka efter en gång extra... ;)

Motionen har dock fått vila idag o kommer nog få göra imorgon också, idag prioriterade jag att gå hem direkt efter jobbet o laga lite mat så jag har ytterligare några matlådor till frysen. Sen måste jag ringa o catcha up på en kompis, och så ville jag se lite Allsång på Skansen... Imorgon blir det busy med några ärenden, men på torsdag tänkte jag sitta på spinningcykeln igen!
Så länge man låter bli att stoppa munnen full med onödigheter så är det ok med en kväll på soffan tycker jag!

Dagens matsedel:
Frukost: Grovmacka med ett kokt ägg och lite kaviar, vaniljyoghurt med müsli och hallon.
Mellis: Banan.
Lunch: Laxpytt (lax, paprika, squash, hericot verts, potatis) och en grovmacka med keso. Nektarin.
Mellis: Banan.
Middag: Fisk- och grönsakswok med nudlar. (Färdigfrysta fisktärningar från typ Findus, recept står på baksidan av förpackningen - mycket enkelt o bra recept för att få i sig fisk! Dvs fisktärningar, wokgrönsaker, lätt kokosmjölk, lime, grön chili - klart!)
Kvällsfika: Jordgubbssmoothie (frysta jordgubbar mixade med vaniljyoghurt och vatten)

Oj det blev visst dubbelt upp med fisk idag, men det är nyttigt har jag hört så det gör ju inget! Den enda fisken jag kan (eller överhuvudtaget någonsin gör) tillaga är lax (som blir gott i vilken skepnad som helst) eller de här fisktärningarna. Muy mums! Fisktärningarna rekommenderas också till en av de här "cremefraiche-liknande" såserna som görs reklam om på tv nu, den med smaken i locket. Skagenpanna eller vad den heter... gott o lättlagat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du känner dig piggare! Otroligt att det kan märkas skillnad så snabbt. Fisk är ju jättebra mat då det både inehåller protein och BRA fett. Fett är ju fortfarande viktigt att få i sig, eftersom om kroppen börjar lagra fett om den inte får tillräckligt. Och fisk är bra fett för kroppen. Tycker dock också att det är svårt att laga fisk! Får kanske prova de där "smaken-sitter-i-locket-burkarna" då jag har fisk infryst som jag aldrig gör något med :)

Anonym sa...

Ja jag vet ju inte om det är därför, men som sagt - oavsett anledning är det skönt att för ovanlighetens skull ha lite energi! Skriver jag här o sitter o *gäspar*... ;)

Anonym sa...

åh, kul att du hittade mig. nu har jag en till blogg att bli inspirerad av! du äter ju jättebra:) kramar Sofie
(tappa10.blogg.se)