tisdag 17 juli 2007

Nektarin-frossa

Den här dagen har också gått ganska bra måste jag säga, har ätit hyfsat regelbundet även om varken frukosten eller middagen kanske var av det bästa slaget. Men man tar vad man har o gör det bästa av situationen!
Kvällens plan var en cykeltur och promenad med en vän i nya "jaktmarker" men då det regnade när jag gick hem från jobbet kändes det inte så lockande så jag bestämde mig för en kväll i soffan istället. Dock vill jag ge mig själv ett litet plus i kanten eftersom jag trots allt lyckades ta mig ut på en 45 min promenad, ingen rask variant men iaf lite rörelse för benen.

Dagens matsedel:
Frukost: Lite keso + makrill i tomatsås och ett kokt ägg (dvs "man tar vad man har", måste handla idag...)
Mellis: Fullkornsskorpa + nektarin. (hungrig!! jag behöver stadigare frukost än så, men vad gör man när man varken har frukt, bröd eller fil eller mjölk till gröt hemma...)
Lunch: Lasagne med köttfärs, keso och spenat + grönsallad. Nektarin.
Mellis: Fullkornsskorpa + banan.
Middag: (hungrig!!) Två fullkornsmackor, en med keso och en med kokt ägg o lite kaviar, fil med müsli och blåbär. Nektarin till efterrätt. Sa jag att jag gillar nektariner?
Hade tänkt göra hallonsmoothie till kvällsfika, men klockan blev så mycket så jag hoppar helt enkelt över det. Man behöver inte äta nåt bara för ätandets skull har jag hört.

Inga kommentarer: