onsdag 25 juli 2007

Skönt med hungerskänslor

Den där energin jag pratade om igår, undrar om det är den som gör att jag vaknar alldeles för tidigt på morgnarna också? Imorse vaknade jag iaf före kl 5 o kunde inte somna om (hade behövt gå upp 8.30 för att hinna till jobbet...) så efter ett tag gick jag upp - o började färga håret! Kände mig lite knäpp sådär på morgonkvisten, men då fick jag ju det gjort iaf! Och sen var jag lagom trött till 6.30 igen o då kunde jag ju gå o lägga mig o sova 2 timmar till. När klockan ringde då var jag däremot tröööööött...

Hinner inte med nån träning idag, har uträttat lite ärende efter jobbet o ska alldeles strax iväg igen. Dessutom åker jag bort på fredag direkt efter jobbet och borde kanske börja fundera på packningen om jag skulle få lite tid över... men dagens matsedel hinner jag med iaf!

Frukost: Jordgubbssmoothie (frukostvarianten med nat. yoghurt, tinade jordgubbar och fiberhavregryn), grovmacka med ägg och lite kaviar.
Mellis: Banan.
Lunch: Fisk/grönsakswok med nudlar.
Mellis: Grovmacka med keso.
Middag: Pasta/kasslergratäng med grönsaker. Nektarin.
Kvällsfika: Banan.

Jo! Det var ju det där med hungerskänslor! Det är faktiskt ganska skönt att få känna sig riktigt hungrig mellan varven måste jag säga, när man småäter hela tiden så blir man ju aldrig speciellt hungrig egentligen, bara småsugen mest hela tiden...

6 kommentarer:

Anonym sa...

om det är! gud vad jag vill kämpa nu alltså:) duktig du är med maten förresten. mycket imponerande, kram.

Anonym sa...

Hehe konstig morgon. Tycker också det är lite skönt att vara hungrig, bara man inte blir dåsig. Jag blir lät lite seg och lättirriterad om det går över 4-5 timmar mellan måltiderna.. Försöker dock att äta var 3:e timme så gott det går. Det här verkar ju gå som smort för dig! :)

Anonym sa...

Ja det gäller att BESTÄMMA sig, på riktigt! Och VILJA! Och veta varför man VILL!! Lycka till!

Anonym sa...

Sofierundlof: Ja än så länge går det oförskämt bra faktiskt! Har ännu inte drabbats av nåt riktigt svårt fall då jag behövt övertala mig själv att låta bli, klart jag blir sugen men då försöker jag tänka på nåt annat. Lite självplågeri att njuta av att va hungrig o inte falla i fällan att äta jämt också... men det är ju inte så att jag svälter direkt! Men magsäcken kan nog behöva krympas några storlekar...

Anonym sa...

ja fy fan vad man är svag ibland. att mat är så himla gott och samma gäller godsaker. man kan inte stå emot. men nu ska jag! fy bubblan vad jag ska kämpa. hur länge har du hållt dig från att äta godis och liknande? har du ngt tips att dela med dig av? kram

Anonym sa...

Sofie: Ja, jag började förra måndagen så det är ju inte några evigheter jag klarat av än. Men det har gått förvånansvärt bra! Jag har som sagt "bestämt mig" tidigare också med resultat att jag misslyckats i princip varje dag, men nu har jag bestämt mig på riktigt. Det som hjälper mig är nog att jag skriver, måste redovisa allt jag äter - och får lite pepp tillbaka!