söndag 8 juli 2007

Äntligen ett helt skrivbord

Plats: Soffan (men nu har jag faktiskt ett helt skrivbord, dock ingen nätverkskabel som räcker dit (eftersom en viss liten katt bitit av den långa jag hade) så det dröjer väl ännu ett tag innan jag flyttar tillbaka till skrivbordet...
Sysselsättning: Lyssnar på Lars Winnerbäck, försöker föra över några CD-skivor till mp3-filer på datorn utan större framgång...
Väder: Helmulet, ca 15 grader.
Humör: Det började i botten men har tagit sig upp till "ok" nu iaf.
Gjort: Deppat i förmiddags då jag var så trött så jag inte visste var jag skulle bli av, sen tog jag mig i kragen o har satt ihop skrivbordet, städat, diskat o fixat lite. Pratat med M på telefon en timme, gjort en chokladkaka att uppmuntra mig själv med ikväll.
Planer: Beck-film på TV ikväll.
Konstaterande: Så har ännu en helg gått i min egen ensamhet, har inte sett nån annan människa förutom på jobbet. Det är ett trist konstaterande och spär på söderlängtan än mer. För varje gång jag pratar med M ökar också hemlängtan, och det gör jag allt oftare nuförtiden...
Måste snart fundera igenom saken på allvar. Ska försöka ge det lite tid till för att få erfarenheten som jobbet nog kan ge mig i höst, men sen vill jag verkligen hem!
Bäst idag: M.
Sämst idag: Ensamhet.

1 kommentar:

mamma sa...

ta vara på den erfarenhet jobbet kan ge dej, den kommer du att ha glädje av då du kommer hem igen, det är fler än du som längtar, men som alla säger, den som längtar efter nått gott, längtar....
kram