söndag 22 juli 2007

Mätt och fotad

Idag har jag varit duktig (?) och fotograferat mig själv till något som i framtiden är tänkt att bli "före-bilder"... Det är inga vackra bilder, men det är ju tänkt att det härifrån bara ska bli bättre. Dessutom måste jag "face the fact", det går inte att leva i nån sorts självförnekelse genom att gå runt o tro att "äh det är ju bara några kilon för mycket". Det är väldigt många kilon för mycket! Och nu har jag lite övningar med mig själv genom att faktsikt titta och ta in. Om jag inser att jag inte vill se ut såhär resten av livet så kanske det går lättare att motivera sig själv!
Just nu provar jag alla knep... =) Har du fler så dela gärna med dig!

Jag känner mig inte riktigt redo för att lägga ut bilderna här än dock... Men de kommer kanske när jag kommit en bit på vägen för att ha något att jämföra med!

Har också tagit fram måttbandet och räknat centimetrar både här o där...
Nu jäklar ska alla resultat kunna mätas!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Kom på att jag själv borde fotat och mätt mig innan jag började träna, alltid kul att se skillnaden. Sätt gärna upp klara och tydliga mål, tex att du vill gå ner x kg innan ett datum, eller att du sha ha ett visst mått. Det viktigaste är att du verkligen VILL, är målet och motivationen inte tillräckligt stark så är det lätt att det rinner ut i sanden. Hitta något som du verkligen VILL sträva mot och jobba som bara den för att nå det! Du kommer vara sååå nöjd med dig själv när du klarar det! Sätt inte heller upp för stora mål i början utan några som är realistiska och hyffsat lätta att uppnå, för när du klarat ett mål blir du mer motiverad att sätta nya mål. Bara ett tips :)

Anonym sa...

Har du märkt något på vågen än? Hur ofta väger du dig?

Jag väger mig en gång i veckan och mäter mig ca en gång i månaden.

Anonym sa...

Annica - Svar på dina frågor kommer i dagens inlägg =)

Anonym sa...

Sofie - Jodå det kommer att komma upp mål, jag tänkte bara dra igång så smått först o inte låta allt bli för "stort" o ohanterbart redan första veckan. Men eftersom det börjat med bra resultat så bättrar det ju på inspirationen lite!

Anonym sa...

Det låter klokt! Och då kommer du kanske fram till HUR du vill träna och hur stora mål du kan sätta för att ligga på en rimlig nivå. Man får ta lite i taget :)