fredag 13 juli 2007

Tjejsnack v 28

Internet/Snigelpost

1. Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
Japp FöreningsSparbanken, har aldrig betalt en räkning utan internetbank...

2. Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför?
Jodå det händer, mest genom jobbet iofs. Annars känns det smidigast/enklast att skicka på mailen/skriva på datorn tyvärr, men det är ju ganska kul att få nåt annat än räkningar med snigelposten också nån gång...

3. Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte?
Jag "brukar" (dvs jag köper det inte ofta, men de gånger jag gör det brukar det bli på internet) köpa böcker och skivor mm på nätet. Även andra saker mellan varven, senast skickade jag efter ett halsband som jag googl:ade fram...

4. Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
Nej det har faktiskt inte gjort, eller jo det har jag ju visst. Jag har sålt ett skrivbord på blocket. Det gick snabbt och smidigt som en dans.

5. Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
Bästa med mail är att det går så snabbt att skriva, att det inte kostar något och att det kommer fram direkt (förutsatt att man mailar till någon som kollar mailen förstås...). Snigelpost tar sån tid att skriva (ok man kan ju skriva på datorn och skriva ut o skicka men då försvinner ju själva poängen), men det känns väldigt personligt och trevligt att få en handskriven hälsning på posten. Framför allt eftersom det blir mer o mer sällsynt nuförtiden...
Jag vet inte om det var svar på frågan, men jag föredrar båda delar i olika situationer.


Veckans Tjejsnack

Inga kommentarer: