fredag 6 juli 2007

Bortlängtan

Plats: Soffan.
Sysselsättning: Kollar på friidrott på TV.
Väder: Molnigt hela dan, några regnstänk har kommit, 17 grader nu.
Humör: Trött o less.
Gjort: Jobbat, kommit hem, ätit en matlåda ur frysen.
Planer: Försöka hålla mig vaken genom friidrotten, sen sova.
Helgplaner: Jobba på DS hela dan imorgon. Söndag blir en ledig dag efter 13 arbetsdagar på raken. Så länge det var sommar o sol var planen att åka till stranden, men det verkar bli dåligt väder så då skulle jag vilja gå på Nätra marknad istället, men jag tror dessvärre inte att jag får någon med mig.
Konstaterande: För varje vecka (helg) som går så längtar jag mer och mer efter att flytta tillbaka till Skåne. Nu kommer inte ens "bakslagen" som ger mig anledningar att stanna kvar i Övik så ofta längre... *längtar*
Bäst idag: Frisk luft.
Sämst idag: Tråkig fredagkväll.



Oj vad jag längtar tillbaka till mitt liv. Saker o ting är naturligtvis inte (inte alls) som de var i Skåne numera innan jag flyttade därifrån, folk skingras o "hemma" finns inte kvar, men det är mycket att längta efter ändå och några vänner och bekanta har jag kvar som är av samma skrot o korn som jag... Tro det eller ej, men det fanns en tid då jag roade mig med annat än att jobba eller ligga i soffan på helgerna...

Jag längtar efter att se fram emot en fredag- eller lördagkväll!

Tänk vilket lyx att bara få ligga på soffan o glo på tv hemma hos mamma eller pappa eller syster eller mormor & morfar istället...

Inga kommentarer: