torsdag 19 juli 2007

Älskade sörlänningar

Jag blir alldeles lycklig i kroppen (ja så lycklig som nu jag kan bli, dvs allt är relativt...) när det ringer nån på slingan o pratar skånska och kanske har ett 040- eller 0411-nummer, det känns så hemma... Jag har nästan lust att säga "vet du jag är också från Skåne, jag vet nästan var du bor" men jag gissar att det finns en risk att jag blir idiotförklarad då, typ "hallå vilken surprise jag ringde ju till R Malmö o pratar med en skåning, vilket bingo att du är härifrån"... då de kanske inte vet att de blivit slussade ända upp till norrlandet för att prata med första lediga säljare.

Nåja, vad är en bal på slottet...

1 kommentar:

Engma sa...

Ha ha.. som jag blir när jag pratar med norrlänningar! Jag ger alltid dem lite extra service bara för att de pratar så "fint". Älskar ComHems kundservice också, den ligger i Härnösand. Hi hi.. Vi är så lika men ändå så olika. En vill upp och en vill ner. :P