tisdag 10 juli 2007

Silverskugga i hamn

Plats: Gissa?
Sysselsättning: Organiserar bloggar.
Väder: Fortsatt höstväder, 15 grader.
Humör: Neutralt.
Gjort: Jobbat, lagat mat, diskat, organiserat bloggar.
Planer: Ryggläge i soffan o Allsång på Skansen (i brist på annan sysselsättning = läs ork till annan sysselsättning).
Konstaterande: Numret som varit "hem" hela livet är inte längre "hem". Weird.
Dagens bästa: Orka.
Dagens sämsta: Orka.

Idag har kryssningsfartyget Silver Shadow varit på besök i Övik med ett gäng snorrika amerikaner (med tanke på att resan kostar runt 100 000 kr så är det väl ingen vild gissning...). Det har varit ett jäkla snack om den här kryssaren hur länge som helst så jag fick ju lov att gå en omväg om hamnen på väg hem från jobbet. Jag vet inte om den kändes så jätteimponerande, såg betydligt mindre ut än MSC-fartygen jag åkt med. Dock säkert minst 300 gånger så lyxig på insidan.
Men så tror jag iofs inte att jag är på mitt mest lättimpade humör nowadays...

Inga kommentarer: