onsdag 4 juli 2007

Grattis Jysk

Plats: Soffan.
Sysselsättning: Håller på att laga mat, väntar på att pastan ska koka färdigt.
Väder: Har varit strålande väder idag, drog in lite oroväckande moln ikväll men det verkar inte som att det blev nåt av det...
Humör: Trött o seg i kroppen.
Gjort: Jobbat (mycket idag igen), suttit ute i solen på lunchen o njutit av vädret, promenerat ut till Jysk efter jobbet för att hämta den borttappade skenan till skrivbordet + promenerat till jobbet o hämtat mobilen som jag glömde där, tvättat några maskiner tvätt och börjat göra mat.
Planer: Maten är ju inte klar på än en timme, o sen blir det nog bara hopp i säng.
Konstaterande: Jysk, se nedan... *suck*
Bäst idag: Sommar.
Sämst idag: Att jobba när det är sommar o inte kunna ligga på playan.

Ok jag har hört det förr från andra, men inte förrän nu upplevt det själv; Jysk måste ha typ världens sämsta kundservice o leveranstid.
1 maj lämnade jag in den trasiga skenan o sa att jag behövde en ny, då fick jag uppfattningen att jag kunde vänta mig den inom en vecka i princip.
25 maj fick jag efter ett antal telefonsamtal o mail med undran om när den skulle kunna tänkas komma följande mail från butikschefen:

Jag beklagar att detta tagit sån tid, tyvärr så har inte leverantören för denna möbel hanterat denna beställning korrekt. Men har jag efter samtal med leverantören sätt till att delarna kommar att skickas till butiken snarast. Vi ringer dig när delerna kommer hit( det skulle ta ungefär 5 dagar) och självklart kommer vi att kompensera dig för tiden du har väntat.

I min värld har det snarare gått ungefär 6 veckor sen det där mailet än de där 5 dagarna som han pratade om - och jag har inte hört ett dyft från dem! Detta trots att jag svarat på detta mail och mailat ett antal andra gånger, inget svar. Och ingen har ringt mig.
Förra veckan ringde jag upp igen och hörde om de möjligtvis hade fått hem något. Nä de visste ju inget när jag sa mitt namn, men efter en sväng på lagret så hade de kanske nån skena där Hur lång är den du ska ha? Ja inte f-n vet jag, det var över 2 månader sen jag började försöka bygga ihop det där f-bannade skrivbordet!
Ja men det finns ju en skena här så du kan komma o hämta den om du vill ha den... Typ.
Så idag har jag varit o hämtat den. Återstår att se om den funkar (den såg nämligen inte helt frisk ut den heller), inte så att jag orkar sätta mig o bygga skrivbord nu direkt...

Just i skrivande stund fick jag en känsla av att mailet jag fick är en standardmall på hur de svarar på sina klagomål, för jag vet inte om en skena räknas som "delar"?
Nåja, skit samma. De vet hur man får en missnöjd kund iaf. Om det var deras mål så har de lyckats jäkligt bra tom. Grattis!

Behöver jag nämna att jag inte sett till någon kompensation?
Eller ens fått en ursäkt?

Inga kommentarer: