tisdag 17 juli 2007

Kiviks-abstinens

Plats: Soffan.
Sysselsättning: På väg att gå o lägga mig.
Väder: Regn regn regn.
Humör: Trött o seg.
Gjort: Jobbat, slumrat en kvart på soffan, haft A på besök + tagit en promenad, slösurfat...
Planer: Sova.
Konstaterande: Nästa år ska jag vara där!
Bäst idag: Att jag kom ut på en promenad trots vädret o tröttheten.
Sämst idag: Att jag inte är där...

Ikväll, just nu, hade jag gärna varit sisådär 110 mil söderut och promenerat runt med trööööötta ben (efter ungefär 12 timmars marknadslunk) på ett stort fält utanför Kivik, gått förbi nöjesfältet och kollat på folk för ungfär femtielfte gången o funderat på om jag skulle ta en sista tur ut till knallarna innan de börjar packa ihop, eller inte...
Men jag hoppas att ni som är där har trevligt så det räcker för mig också!

På tal om marknad, i Åsele i söndags när jag stod o pratade med en försäljare och skulle köpa en grej så frågade han mig var jag kommer ifrån... efter en sekunds överläggande med mig själv bestämmer jag mig för att säga att jag kommer från Örnsköldsvik. För det tycker jag att jag gör med tanke på att det är därifrån jag åkt för att besöka Åsele. Men det var tydligen inte det svaret han tänkt sig... "Övik... men så pratar man inte där... du är väl inte född där?"
Nej jag kommer nog aldrig smälta in här. Tacka vet jag Kivik!

---

Fick precis i skrivande stund ett MMS från E från marknaden - tack för att du tänkte på mig! =)

5 kommentarer:

emma sa...

Hoppas du får vara på "rätt" ställe nästa år! :)

Marina sa...

Kiviks marknad är överskattat! Jag är inte där - o jag lever! :D

Petra sa...

Det är inte överskattat om det är enda gången på året som man har möjlighet att "träffa alla"!

mamma sa...

nej jag är inte där heller i år, jag ville absolut inte träffa alla där fick därför avstå för säkerhets skull ,me jag har hört marknaden jag har jobbar hela tiden, hoppas vi kan gå där tilsammans nästa år, ha de gott, kram

Engma sa...

Ja du.. Hör hemma gör man aldrig i en ny stad. Så är det bara. För mig är Åsele den marknad man åker till för att känna sig hemma och träffa "alla". Jag kanske får åka ner och hälsa på dig någon gång när du bor hemma i Skåne och gå på Kiviks marknad så får vi se vad jag tycker om den :) (Det coolaste med Åsele marknad är att den är mitt i "stan" - på alla gator i stan. Det går nog inte att stänga ner vilken stad som helst på det viset he he.)